piątek, 8 lipca 2016

Znaczące prawie tyle, co nic

Przeprowadziłam się. I właściwie o tym miał być post. Ale odbyta przeze mnie dziś podróż wzbudziła we mnie zew. Chciałabym zawołać na tym stepie szerokim Internetów gromkim tonem, w łopocie flag i pośród rozkołysanych transparentów niczym kandydat na prezydenta Naszego Największego Sojusznika.

Jechałam dziś autobusem MPK. Linia 184 - jechałam pierwszy raz i odniosłam wrażenie, że jeżdżą nią tylko starzy ludzie. I określenie "podróż" nie jest tutaj przypadkowe, bo jechałam 21 przystanków.

I ewidentnie dogrzało mi do szyby i do łepetyny, bo jął mi się w głowie rodzić niniejszy manifest.

Ten naród zasługuje na więcej! Ten naród,  który przepędził i Niemca, i Turka, i Moskala! Ten naród, który przemierzył świat wszerz i wzdłuż - od Sybiru po Czikago! Ten naród, który jest w mocy remisować z Niemcami w piłkę nożną! Ten naród zasługuje na więcej!

I nie chodzi tu o turbodumę i splendor. Nie chodzi o papieża i Obamę. Ani o bycie najpierwszejszym na świecie w piłkę nożną czy w ringo.

Ten naród zasługuje na klimatyzację w autobusach i tramwajach przez całe lato! I WiFi w PKP! I darmowe toalety - wszędzie! I możliwość bezkarnego przechodzenia na czerwonym świetle, kiedy na drodze nikogo i niczego! I oznaczenia ulic! I jednoznaczne drogowskazy na perony/na przymierzalnie/na zabytki/na siku/na Kędzierzyn-Koźle!

Małe niesplendorowe rzeczy, których brak powoduje mały dyskomfort, a ten - wielką złość. Małe niesplendorowe rzeczy, które psują nam robienie rzeczy wielkich.

Tak uważam ja. Ja bez Imienia.

Happy End

Przeprowadziłam się i mam teraz telewizor! Gorsze toto niż Internety. Nie można przewinąć reklam - nawet w opcji premium, czyli po zapłacie abonamentu. Nie polecam zatem tej aplikacji. Oglądam Harry'ego Pottera. I Matko Bosko - jak do takiego hita można zrobić taki dubbing?...

6 komentarzy:

  1. u nas jest wifi w autobusach, ale hm trzeba maila podać, telefony by kod uzyskać. trochę słaob... ja HP oglądam tylko bez dubbingu:D z nim to nie to samo;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też obejrzałam wcześniej bez dubbingu także :)Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Nie jeżdże autobusami , to nie wiem - sądziłam, że przynajmniej w tych nowocześniejszych jest klima... dubbingi słyszałam gorsze, niż akurat ten w Harrym P., Zresztą akurat Hermiona ladnie brzmi:). A telewizor? Mam, mąż ogląda. Czasem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klima jest - ale często włączana na przykład po dwóch dniach upałów, jak już na pewno wszyscy są pewni, że jest wystarczająco ciepło :D I tego nie rozumiem :D

      Usuń
  3. Z pewnością, ten naród zasługuje na więcej! Wspaniały apel, tylko do...kogo?

    OdpowiedzUsuń
  4. Taaaaaaaak, ogromne tak dla klimatyzacji w tramwajach i autobusach! Ostatnio w Krakowie mieliśmy śmieszny przypadek - w tramwaju nastawiono klimatyzację na 24 stopnie. Także tego... :) Czasami oprócz klimatyzacji potrzebna jest też umiejętność jej obsługiwania :)

    OdpowiedzUsuń